Ψηφιακός ταχογράφος VDO DTCO 4.0
Ο DTCO 4.0 θεσπίστηκε με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 165/2014 και θα τεθεί σε ισχύ στις 15 Ιουνίου 2019. Από αυτή την ημερομηνία και μετά όλα τα νεοαποκτηθέντα φορτηγά θα έχουν επί του παρόντος την εξελιγμένη συσκευή με αναμφισβήτητες λειτουργικές βελτιώσεις όπως η σύνδεση με ένα δορυφορικό σύστημα εντοπισμού θέσης GNSS και το σύστημα ασύρματης μετάδοσης δεδομένων που θα επιτρέπουν τις αρχές να αξιολογούν ένα όχημα εν κίνηση. Όλα αυτά θα πραγματοποιούνται μέσω ενός υψηλού επιπέδου προστασίας και ασφάλειας χάρη στα νέα συστήματα κρυπτογράφησης.
Νέα Γενιά Ταχογράφων
«Η νέα γενιά ταχογράφων αντιπροσωπεύει την είσοδο σε μια νέα εποχή ασφαλούς απόκτησης δεδομένων» δήλωσε ο Αντιπρόεδρος Lutz Scholten του τμήματος ταχογράφων, τηλεματικής και υπηρεσιών της Continental. Ο ταχογράφος αποτελεί πλέον μια πλήρη πηγή συλλογής δεδομένων και έχει επικυρωθεί για όλες τις τηλεματικές διεργασίες. Τα τηλεματικά δεδομένα έχουν μεγάλες δυνατότητες αλλά σε πολλές περιπτώσεις μέχρι τώρα δεν ήταν επαρκώς αξιόπιστα και επικυρωμένα για να χρησιμοποιηθούν.
Ο νέος ταχογράφος DTCO 4.0 επιλύει αυτό το πρόβλημα επειδή είναι σε θέση να συλλέξει, να επικυρώσει και να επεξεργαστεί τα δεδομένα που έχουν αποκτηθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα κριτήρια ασφάλειας και επιτρέπει την ανταλλαγή αυτών των δεδομένων με τρίτους. Η νέα εποχή των ταχογράφων εισάγει μεγάλες ευκαιρίες για τους στόλους οχημάτων καθώς και για παρόχους υπηρεσιών.
H Continental είναι ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές ταχογράφων έχοντας τη μάρκα VDO και συνεχίζει να αναπτύσσει υπηρεσίες και προϊόντα που σχετίζονται με τον ταχογράφο σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές οχημάτων, τους φορείς στόλου και τους οδηγούς. Η ίδια η Continental έχει επίσης προσαρμόσει τα εργαλεία λήψης δεδομένων, τη λύση διαχείρισης στόλου VDO TIS-Web καθώς και τα διαγνωστικά συστήματα για τα τεχνικά κέντρα.
DTCO 4.0 - Κεραία DSRC για ασύρματη μετάδοση δεδομένων
Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 165/2014 εισάγει την απαίτηση για μια τυποποιημένη διασύνδεση DSRC για τη βελτίωση της σχέσης κόστους-αποτελεσματικότητας των αξιολογήσεων οδικής κυκλοφορίας. Μετά από κατάλληλη πιστοποίηση, τα δεδομένα του οχήματος, τα δεδομένα βαθμονόμησης και οι πληροφορίες σχετικά με πιθανές παραβιάσεις και δυσλειτουργίες ασφαλείας μεταδίδονται ασύρματα στις συσκευές που παρέχονται στις αρχές ελέγχου. Αυτά τα στοιχεία θα βοηθούν τις αρχές να έχουν πλήρη εικόνα του οχήματος που κινείται και να μπορούν σταματήσουν με βεβαιότητα τα άτομα που είναι ύποπτα για παραβάσεις.
Αυτό το νέο χαρακτηριστικό έχει σημαντικό πλεονέκτημα για τις εταιρείες οδικών μεταφορών και τους οδηγούς που λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες. Μπορούν να αναμένουν επιθεωρήσεις και λιγότερες πιθανότητες να τους σταματήσουν οι αστυνομικοί για οδικούς ελέγχους.
Τα δεδομένα θα μεταδίδονται από το DTCO 4.0 μέσω μιας μικρής κεραίας που είναι εγκατεστημένη στο παρμπρίζ. Από αυτή την άποψη, η Continental έχει βελτιστοποιήσει την τεχνολογική πτυχή, ενσωματώνοντας τη νοημοσύνη για τη λειτουργικότητα DSRC στον ίδιο τον ταχογράφο παρά στην κεραία.
Πληροφορίες τοποθεσίας μέσω σύνδεσης GNSS
Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 165/2014 προβλέπει ότι ο νέος ευφυής ταχογράφος είναι επίσης εξοπλισμένος με ένα παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης (GNSS), το οποίο θα επιτρέπει την αυτόματη καταγραφή των δεδομένων γεωγραφικής κατανομής στην αρχή και στο τέλος της περιόδου εργασίας του οδηγού, καθώς και μετά από κάθε τρεις συνεχόμενες ώρες οδήγησης και μετά από κάθε αλλαγή δραστηριότητας.
Στη συνέχεια, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα γεωγραφικής περιοχής για τη στήριξη λύσεων διαχείρισης στόλου. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο ευφυής ταχογράφος κατά τη στιγμή της εισαγωγής του θα είναι σε θέση να διεξάγει διεργασίες για την αξιολόγηση των δεδομένων θέσης με τα δορυφορικά συστήματα πλοήγησης GPS (Ηνωμένες Πολιτείες) και Glonass (Ρωσία), καθώς και με το Ευρωπαϊκό Σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo, που βρίσκεται υπό κατασκευή.
Ταυτόχρονα, ο μεγαλύτερος βαθμός ασφαλείας που απαιτείται από τον ευφυή ταχογράφο θα εξασφαλιστεί με βελτιωμένους μηχανισμούς κρυπτογράφησης των καταγεγραμμένων δεδομένων και επικοινωνίας μεταξύ του αισθητήρα ταχύτητας και του ψηφιακού ταχογράφου. Για το σκοπό αυτό, η Continental έχει αναπτύξει το νέο Kitas 4, το οποίο, μαζί με το DTCO 4.0, αντιπροσωπεύει μια μονάδα συστήματος και πληροί τα πρότυπα ασφαλείας που απαιτούνται από τους κανονισμούς.