Ταχογράφος DTCO 4.1 – The data supplier of the future
Με την ενσωμάτωση του έξυπνου ταχογράφου σε μια ολοένα και πιο ψηφιακή υποδομή μεταφορών, αυτή η συσκευή παίζει πλέον πολύ πιο σημαντικό ρόλο. Η πρόσφατα εγκριθείσα δέσμη μέτρων για το Mobility Package I της Ευρωπαϊκής Ένωσης βασίζεται επίσης στον ευφυή ταχογράφο ως αξιόπιστο μέσω μεταφοράς δεδομένων για τον έλεγχο των ενδομεταφορών. Λαμβάνοντας υπόψη τις ευκαιρίες που θα είναι διαθέσιμες στους χρήστες της συσκευής στο μέλλον, οι αρχικές περιγραφές της όπως «ταχογράφος» ή «συσκευή ελέγχου EC» δεν ανταποκρίνονται πλέον στο μελλοντικό της ρόλο. Και αυτό είναι μόνο η αρχή!
«Πολλές προκλήσεις στον κλάδο των μεταφορών μπορούν ήδη να επιλυθούν σήμερα χάρη στα αξιόπιστα δεδομένα από τον ταχογράφο DTCO 4.0», λέει ο Marcello Lucarelli, Επικεφαλής του επιχειρηματικού τμήματος Εμπορικών Οχημάτων & Aftermarket EMEA στην Continental. Η σύνδεση δεδομένων ταχογράφου με υπολογισμούς χρηματοδοτικής μίσθωσης και συστήματα μπόνους οδηγού είναι μόνο δύο παραδείγματα των ευέλικτων σεναρίων χρήσης αυτής της ηλεκτρονικής συσκευής ως μεταφορέα αξιόπιστων δεδομένων.
Η ήδη ανακοινωθείσα ενημέρωση για το DTCO 4.0 θα φέρει επίσης πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως τη δυνατότητα επαλήθευσης δεδομένων από ένα ενσωματωμένο σύστημα ζύγισης και μετάδοσής τους από το όχημα. Ο Lucarelli υπόσχεται ήδη ακόμη πιο χρήσιμα χαρακτηριστικά για τον ταχογράφο DTCO 4.1, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος το αργότερο την άνοιξη του 2023. «Δεν υπάρχουν σχεδόν όρια στη φαντασία μας όσον αφορά το τι μπορεί να πετύχει», λέει με ενθουσιασμό.
Παιχνίδια με οραματικό μυαλό.
Οι οραματικές διαδικασίες σκέψης και η πολύπλευρη φαντασία μπορούν πράγματι να βοηθήσουν στην πλήρη κατανόηση της μελλοντικής σημασίας του ευφυούς ταχογράφου.
Ο ταχογράφος DTCO® 4.0 διαθέτει ήδη μια ενσωματωμένη κεραία GNSS με ισχυρή λήψη και πρόσβαση σε δορυφορικά συστήματα όπως το Galileo, το GPS και το GLONASS. Ο εντοπισμός θέσης που υποστηρίζεται από δορυφόρο χρησιμοποιείται για την καταγραφή της θέσης ενός οχήματος στην αρχή και στο τέλος του ημερήσιου χρόνου εργασίας – και (προς το παρόν) μετά από τρεις ώρες ενεργού χρόνου οδήγησης. Εκτός από τις βασικές λειτουργίες της καταγραφής δεδομένων οδηγού και οχήματος, ένας ψηφιακά δικτυωμένος ταχογράφος θα επιτρέψει επίσης την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με τα κοινωνικά πρότυπα, ακόμη και την απλοποίηση του υπολογισμού και της πληρωμής των μπόνους για σωστή οδική συμπεριφορά.
Με τη διεπαφή DSRC, ο ταχογράφος DTCO 4.0 παρέχει ήδη λειτουργίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον για την εναρμόνιση της λογιστικής και της παρακολούθησης διοδίων σε όλη την Ευρώπη. Οι αισθητήρες που βρίσκονται στον άξονα θα μπορούσαν επίσης να μεταδώσουν κρυπτογραφημένα δεδομένα βάρους και φορτίου άξονα στην προστατευμένη υποδομή του ταχογράφου – και από εδώ, ο ταχογράφος θα τροφοδοτούσε αυτά τα δεδομένα σε έναν υπολογισμό διοδίων που θα ήταν αξιόπιστος και ατομικός. Με αυτόν τον τρόπο, θα ήταν νοητή ακόμη και η συμπερίληψη της κατηγορίας ρύπων του οχήματος.
Πάνω απ’ όλα, θα μπορούσαν να αναπτυχθούν προσοδοφόρα μοντέλα ασφαλιστηρίων συμβολαίων σε συνεργασία με τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς η ασφάλιση των στόλων αποτελεί μεγάλο μέρος του λειτουργικού τους κόστους. Για παράδειγμα, τα δεδομένα του ταχογράφου θα μπορούσαν να συνδεθούν με δεδομένα σχετικά με τη συχνότητα των ατυχημάτων σε συγκεκριμένες διαδρομές.
Τα φορτηγά που ταξιδεύουν τακτικά σε αυτοκινητόδρομο που είναι ιδιαίτερα επιρρεπή σε ατυχήματα ή πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέσω αστικών περιοχών θα έχουν διαφορετικά ασφαλιστήρια συμβόλαια από εκείνα που ταξιδεύουν σε λιγότερο συχνές ή δευτερεύουσες διαδρομές. Πιο εξατομικευμένα και δυναμικά προσαρμοσμένα συμβόλαια θα διασφάλιζαν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τόσο για τους ασφαλισμένους όσο και για τους ασφαλιστές – και η πρόσθετη ενοποίηση δεδομένων σχετικά με τον τύπο φορτίου, το φορτίο άξονα και τη συμπεριφορά του οδηγού θα μπορούσε να βελτιώσει ακόμη περισσότερο αυτά τα αποτελέσματα.
Η παροχή ενημερωμένων δεδομένων καιρού κατά μήκος της διαδρομής ήταν ένα ανέφικτο όραμα για το μέλλον για τους οδηγούς και τους στόλους – αλλά η εταιρεία τεχνολογίας Continental εδώ και καιρό ερευνά και αναπτύσσει τις δυνατότητες που προσφέρει η επέκταση του δικτύου 5G με λανθάνοντα χρόνο στο εύρος του χιλιοστού του δευτερολέπτου, μέρος της επικοινωνίας V2V και V2X. Για παράδειγμα, οι αισθητήρες στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων ή στα παράθυρα των φορτηγών θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν την έναρξη της βροχής καθώς συμβαίνει και να μοιραστούν αυτές τις πληροφορίες με τα ακόλουθα φορτηγά ή ασφαλιστικές εταιρείες.
Διασφάλιση της προστασίας των δεδομένων και αποτροπή παραποίησης.
Η εστίαση της Big Data στη διαχείριση στόλου είναι πάντα ο ψηφιακός ταχογράφος ως μέσο μεταφοράς ακριβών και αξιόπιστων δεδομένων. Ωστόσο, όπου συλλέγονται δεδομένα, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος κακής χρήσης ή χειραγώγησης δεδομένων. Ο ταχογράφος DTCO 4.0 συμμορφώνεται ήδη με τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων που ορίζονται στην Οδηγία 2016/679 της ΕΕ.
Οποιεσδήποτε προσπάθειες χειραγώγησης δεδομένων αντισταθμίζονται επίσης από την κρυπτογραφική βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ ταχογράφου και αισθητήρα, την ειδική ηλεκτρονική κρυπτογράφηση και μια ακόμη πιο ασφαλή διαδικασία σφράγισης συσκευής. Οι κατασκευαστές ταχογράφων γνωρίζουν ότι η ψηφιακή πρόληψη χειρισμού και η προστασία των ταχογράφων και των αισθητήρων από κακή χρήση είναι ατελείωτες διαδικασίες – και η VDO επενδύει εξίσου σε αυτές τις διαδικασίες όσο και στην ασφάλεια και την απλοποίηση των διαδικασιών δοκιμών σύμφωνα με την §57β.
Τα συνεργεία που διενεργούν τους ελέγχους συμμόρφωσης έχουν επίσης ειδική ευθύνη εδώ – αλλά το νέο Workshop Tablet επιταχύνει σημαντικά τον έλεγχο §57b και βοηθά επίσης στη γρήγορη αποκάλυψη ασυνεπειών στα δεδομένα. Αυτή η εύχρηστη συσκευή τεκμηριώνει επίσης προσεκτικά και πλήρως ολόκληρη τη διαδικασία δοκιμών, έτσι κάθε προσπάθεια χειραγώγησης θα ανιχνεύεται γρήγορα και θα μπορεί να αποδειχθεί λεπτομερώς.
Πηγή: VDO