Ποια οχήματα και πότε, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αντικατάστασης;

Όλα τα νέα οχήματα πρώτης ταξινόμησης τα οποία είναι άνω των 3,5 τόνων, πρέπει να είναι εξοπλισμένα με έναν ευφυή ταχογράφο δεύτερης έκδοσης όπως για παράδειγμα τον ταχογράφο της εταιρείας VDO DTCO 4.1. Αυτό ξεκίνησε 21 Αυγούστου 2023 και σε όλα τα νέα ταξινομημένα οχήματα τοποθετείται από τον κατασκευαστή του οχήματος ο νέος ευφυής ταχογράφος δεύτερης έκδοσης.
Πρώτη φάση retrofit. Όλα τα οχήματα τα οποία είναι άνω των 3,5 τόνων, εκτελούν διεθνείς μεταφορές και έχουν εγκατεστημένο έναν αναλογικό ή ψηφιακό ταχογράφο πρώτης γενιάς όπως για παράδειγμα έναν DTCO με έκδοση 1.0 ή έναν αναλογικό ταχογράφο με τύπο MTCO 1324 ή έναν ταχογράφο με τύπο KTCO 1318 και ταξιδεύουν εκτός συνόρων πρέπει να αντικαταστήσει τον ταχογράφο με έναν ευφυή ταχογράφο δεύτερης έκδοσης έως 31 Δεκεμβρίου του 2024.
Δεύτερη φάση retrofit. Όλα τα οχήματα τα οποία είναι άνω των 3,5 τόνων τα οποία έχουν εγκατεστημένο και χρησιμοποιούν έναν ευφυή ψηφιακό ταχογράφο πρώτης γενιάς όπως για παράδειγμά έναν DTCO 4.0 πρέπει να αντικαταστήσουν τον ταχογράφο με έναν ευφυή ταχογράφο δεύτερης έκδοσης έως 20 Αυγούστου 2025.
Τρίτη φάση retrofit. Όλα τα οχήματα τα οποία είναι άνω των 2,5 τόνων και πραγματοποιούν διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές πρέπει να εξοπλιστούν με έναν ευφυή ταχογράφο δεύτερης έκδοσης έως 1 Ιουλίου του 2026. Φυσικά αυτές οι προθεσμίες εξαρτώνται από την αντίστοιχη έναρξη ισχύος των κανονισμών της Ευρωπαϊκής ένωσης ή τη διάρκεια της νομοθετικής διαδικασίας.